Tolkienowski TAG książkowy


Cześć i czołem, książkoholicy! Jako, że jestem podczas czytania "Miasta Kości" miałam zamiar nadrobić jedną recenzję. Dokładnie to książki, którą czytałam już dość dawno temu a jest nią wszystkim dobrze znana "Gra o Tron". Jednak wyszło tak, że zostałam nominowana do prześwietnego książkowego TAG'u, którego po prostu musiałam wykonać. Tak więc bardzo dziękuję za nominację Yelle z bloga Latające książki, do którego link macie TUTAJ.



1. DRUŻYNA PIERŚCIENIA - czyli ulubiona książkowa paczka przyjaciół.

Książkowa paczka przyjaciół... Hmm... Wiem! Michał, Razjel, Gabriel, Rafael i Daimon Frey z "Siewcy Wiatru" autorstwa Mai Lidii Kossakowskiej. To zdecydowanie moja ukochana paczka przyjaciół, do tego z książki, która również jest jedną z moich ulubionych. Wszystkim bardzo polecam oczywiście!

2. PIERŚCIEŃ - czyli ulubiona książka o władzy.

Chyba muszę tu przywołać "Grę o Tron", bo nic innego typowo o władzy nie przychodzi mi do głowy. Jak wspomniałam na początku - na pewno każdy wie, że w "Grze o Tron" każdy dąży do władzy.

3. BILBO BAGGINS (WŁAMYWACZ) - czyli książka, która nieoczekiwanie wkradła się do mojego serca.

Bardzo dużo jest takich książek, ale myślę, że najlepszym przykładem będzie "Assassin's Creed: Czarna Bandera" Oliver'a Bowden'a. To książka, przez którą zerwałam całą noc, bo tak mnie wciągnęła. Czytałam ją w tamte wakacje i mam zamiar do niej wrócić. Ten tytuł całkowicie zawładnął moim sercem. Do tego jest jedyną książką Bowden'a, którą przeczytałam przed grą. Teraz jest jeszcze "Pojednanie", ale w Unity jeszcze w ogóle nie miałam okazji zagrać.

4. NAZGUL - czyli książka, która wzbudziła we mnie strach.

Chyba nie ma takiej książki. Chociaż..."Misery" Stephen'a King'a była dość schizową książką. Co prawda nie wywołała u mnie wielkiego strachu ani nic z tych rzeczy, ale była dość intrygująca i trzymająca w napięciu.

5. SAM GAMGEE - czyli bohater, który mógłby zostać moim przyjacielem.

Tutaj mogłabym przywołać całą masę takich bohaterów. Jednak myślę, że teraz w tym momencie potrzebowałabym przyjaciela, którym mógłby być Artem z "Metro 2033". Jest bardzo rozmowny, pomocny i widać, że przyjaźń jest dla niego bardzo ważna i wiele dla niego znaczy, dlatego myślę, że nadaje się idealnie.

6. EOWINA I FARAMIR - czyli ulubiona książkowa para.

Dałabym tu za przykład Ned'a i Catelyn z "Gry o Tron", ale to się mija z celem, bo "Gra o Tron" już była. Ale wiem! Moją ulubioną książkową parą jest Aragorn i Arwena z "Władcy Pierścieni". Ogólnie NIENAWIDZĘ wątków miłosnych, ale tą parę na prawdę lubię. Ned'a i Catelyn również.

7. SAURON - czyli znienawidzona książkowa postać.

Najchętniej przywołałabym Hiję z "Siewcy Wiatru", ale znowu bym się powtórzyła, więc nie. Jest masa takich postaci, więc chętnie przywołam tu Savarę z "Wielkiego Mistrza" i "Trylogii Zdrajcy" autorstwa Trudi Canavan. "Trylogii Zdrajcy" jeszcze nie czytałam, ale wiem, że w niej występuje.W "Wielkim Mistrzu" bardzo mnie irytowała.

8. GANDALF - czyli ulubiony pisarz/czarodziej.

Mam wielu ulubionych pisarzy. Jednak największy sentyment mam do pisarza, którym jest J.R.R. Tolkien. Mogłabym przywołać też Maję Lidię Kossakowską albo Jakuba Ćwieka. A ulubionym czarodziejem jest oczywiście Gandalf, ale Akkarin z "Trylogii Czarnego Maga" również jest magiem, którego po prostu uwielbiam.

9. GOLLUM - czyli bohater książki, któremu współczuję.

Cholera, Hija współczuję Ci, że jesteś taka głupia. Komu by tu współczuć... Hmm... Współczuję Magdzie Searus z "Pierwszej Spowiedniczki". Straciła męża a jej smutek był bardzo wiarygodnie opisany i na prawdę zrobiło mi się jej szkoda. Ogólnie bardzo rzadko współczuję jakimkolwiek postaciom.

10. HOBBITON - czyli moja książkowa ojczyzna.

Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie. Jeśli chodzi tu o świat, w którym siedziałam najdłużej to zdecydowanie jest to Śródziemie. Momentami mam wrażenie, że utknęłam w nim na zawsze.



TAG na prawdę bardzo mi się podobał, strasznie przyjemnie mi się go robiło i bardzo się cieszę, że zostałam do niego nominowana.
Nominuję każdego, kto jest zainteresowany wykonaniem tego TAG'u, a jak już to zrobi byłoby miło, gdyby wysłał link do odpowiedzi, Chętnie poczytam jak inni odpowiedzą na te pytania C:


SHARE

  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

11 komentarze:

  1. Jak to możliwie, że nie czytałam książek, które wymieniłaś powyżej?! O.o Będę miała duużo nadrabiania ;P
    Ogólnie świetny ten TAG i świetnie mi się czytało Twoje odpowiedzi, bo cóż, są szczere od początku do końca ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi się podoba ten tag i postaram się go zrobić jak już zacznie się rok akademicki i nie będę miała tyle czasu na czytanie. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się Twoje odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnie jak Jane S nie przeczytałam żadnej książki z wyżej wymienionych :) Ale zaintrygowałaś mnie np. "Siewcą wiatru" - nie znam tej powieści, a chętnie bym się z nią zapoznała :)
    Świetny tag :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy TAG, chociaż z twórczością Tolkiena jeszcze nie miałam okazji się zapoznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też nie przepadam za Savarą, czytałam Trylogię Zdrajcy. Metro 2033 właśnie zaczynam czytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz spotkałam się z tym TAG'iem i (mimo tego, że nie znam praktycznie żadnej z wymienionych przez ciebie książek oprócz Władcy Pierścienia i Gry o Tron) bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam tylko 3 z wymienionych wyżej książek,ale Twoje odpowiedzi bardzo mi się spodobały.
    Pozdrawiam
    http://recenzjelaury.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj nagle moja lista powiększy się o kolejne tytuły :P Świetny TAG!
    Pozdrawiam
    http://papierowawyobraznia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak Gra o tron to bez wątpienia brutalna walka o władzę, czasem jak oglądam serial to mam dreszcze i nikomu nie radzę jeść podczas oglądania tego serialu, bo można się zadławić z obrzydzenia, co nie zmienia faktu, że i tak kocham tą adaptację i bardzo chcę mieć już u siebie ksiażki ! :)
    dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki cudowny tag! :D Na pewno go zrobię, gdy tylko nadrobię wszystkie zaległości na blogu. :D

    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

zBLOGowani.pl