[11] "Mag, który od początku jest przekonany, iż przegra walkę - przegrał ją, zanim się zaczęła". O "Nowicjuszce" słów kilka...


Tytuł: Nowicjuszka
Autor: Trudi Canavan
Tłumaczenie: Agnieszka Fulińska
Seria: Trylogia Czarnego Maga
Rok wydania: 2008
Liczba stron: 650
Wydawnictwo: Galeria Książki


Nowicjuszka to drugi tom bestsellerowej Trylogii Czarnego Maga autorstwa australijskiej pisarki Trudi Canavan. Po przeczytaniu Gildii Magów czułam lekki niedosyt i jak najszybciej chciałam zapoznać się z dalszymi losami głównej bohaterki. Poprzedniczka Nowicjuszki bardzo mi się podobała a nawet została przeze mnie uznana za rewelacyjną, jednak po zapoznaniu się z dwoma kolejnymi tomami mogę ocenić ją jako dobrą.


"Umiejętnościami można pokonać siłę"

Imardin to miasto ponurych intryg i niebezpiecznej polityki, gdzie władzę sprawują ci, którzy obdarzeni są magią. W ten ustalony porządek wtargnęła bezdomna dziewczyna o niezwykłym talencie magicznym. Odkąd przygarnęła ją Gildia Magów, jej życie zmieniło się nieodwracalnie na lepsze czy gorsze? Sonea wiedziała, że nauka w Gildii Magów nie będzie łatwa, ale nie przewidziała niechęci, jakiej dozna ze strony innych nowicjuszy. Jej szkolnymi kolegami są synowie i córki najpotężniejszych rodów w królestwie, którzy zrobią wszystko, żeby poniosła klęskę nie licząc się z kosztami. Niemniej przyjęcie opieki Wielkiego Mistrza Gildii może dla Sonei oznaczać jeszcze marniejszy los. Albowiem Wielki Mistrz Akkarin skrywa sekret znacznie czarniejszy niż jego szaty.

"Bohaterowie mają to do siebie, że ich moc wzrasta w miarę powtarzania opowieści"

Trudi Canavan operuje bardzo lekkim i dość prostym stylem pisania. Książkę tak, jak jej poprzedniczkę czyta się bardzo szybko mimo jej obszerności a akcja wciąga do tego stopnia, że w mgnieniu oka zostaje "połknięta" połowa tomu. Solidnie skonstruowane dialogi, które autorka idealnie wkomponowała w całokształt powieści, dodają dynamizmu i pozwalają lepiej poznać wszystkich bohaterów. Postacie są ekspresyjne i osobliwe, co sprawia, że są darzone przez czytelnika sympatią lub przeciwnie - nienawiścią. W Nowicjuszce pani Canavan poruszyła temat nękania, który zapewne nie jest nikomu obcy. Autorka idealnie go odzwierciedliła, dzięki czemu mamy możliwość zobaczyć, co czuje osoba, która jest odtrącana przez rówieśników, a oprócz tego poniżana i traktowana jak trędowata. W książce doskonale widać, że warstwa najuboższa zajmuje najniższy szczebel drabiny a ludzie zamożni czują się o wiele wyżsi nie tylko w przypadku posiadanego majątku a także samej mentalności i stanu ducha.

"Żadna walka nigdy jeszcze nie udowodniła, że ktoś ma rację lub że jej nie ma"

Osobom, które zapoznały się z Gildią Magów zachęcam do sięgnięcia po Nowicjuszkę. Tom drugi jest wiele lepszy od pierwszego i im bliżej do końca tym bardziej akcja przyspiesza i intryguje. Pozycja warta zarwania nocy, Trylogię Czarnego Maga zdecydowanie polecam każdemu miłośnikowi fantastyki. Nowicjuszka, jak na moje oko najbardziej ocieka magią i przez wszystkie strony utrzymuje baśniowy i nieco enigmatyczny klimat.


Moja ocena: 8/10

źródło opisu książki: lubimyczytac.pl
SHARE

  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

18 komentarze:

  1. Całą trylogię przeczytałam w liceum, jakieś pięć lat temu. I wtedy byłam zachwycona, nie wiem jak teraz odebrałabym te książki. Jednak wiem, że ostatnia część złamała mi serce :P
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna chcę przeczytać całą trylogię, ale jakoś nigdy nie znalazłam dobrej okazji :/
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam całą trylogię dość dawno temu, ale wspominam ją bardzo miło. Trzeci tom jest zdecydowanie najlepszy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam całą trylogię. Najlepszy 3 tom. :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka z pewnością warta przeczytania, ale... nie, chyba nie dla mnie. Po prostu gustuję w nieco innych klimatach. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi całkiem w porządku i mam nadzieję, że jak już uda mi się po nią sięgnąć to się mi spodoba ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jako miłośniczka fantastyki, koniecznie muszę sięgnąć po tę serię ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tej serii. Polecę ją mojej przyjaciółce- ona ostatnio bardzo polubiła tego typu historie :)
    Pozdrawiam
    http://mylittlebigreviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę warto mieć na uwadze.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja po przygodzie z "Kapłanką w bieli" mam jakiś uraz do twórczości tej pani

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba sobie jednak poczytam trylogię czarnego maga :D. Jak na razie mam za sobą tylko Trylogię zdrajcy( wiem, dziwna chronologia czytania), która bardzo mi się podobała. Jednak nie mogę się zmobilizować do przeczytania kolejnych serii. A najwidoczniej warto.

    Tak przy okazji, nominowałem cię do Name book Tagu, może kiedyś będziesz miała ochotę go zrobić.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętam, że w drugi tom było o wiele łatwiej się wkręcić :).
    Ale już prawie nic z fabuły nie kojarzę, zupełnie nie pamiętam że były tam takie tematy poruszone! Kiedyś muszę sobie serię odświeżyć :).
    Akurat trylogia jest naprawdę fajna, z dobrze wykreowanym własnym światem i zasadami, czyli to, co Aredhel lubi najbardziej ;D.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam sceptycznie nastawiona do tej książki, ale mnie przekonałaś. Z chęcią przeczytam :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Z tą trylogią jeszcze nie miałam do czynienia. ale chyba to zmienię :)
    Świetna recenzja.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam wszystkie książki napisane przez Trudi Canavan, a z całej tej trylogii najbardziej podobał mi się pierwszy tom, który był według mnie najlepszy. Polecam Ci również inną serię tej autorki, czyli Prawo Milenium, której pierwszy tom podobał mi się najbardziej z wszystkich napisanych przez nią książek.

    Pozdrawiam serdecznie :)
    someculturewithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Slyszałem wiele dobrego na temat tej autorki:-) kiedyś zaczytam się w jej dziełach:-)
    Już Cię obserwuję i zapraszam do mnie:-)
    http://recenzjonistycznie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jedna z najlepszych trylogii od tej pani :) Cudowna.
    http://tysiac-zyc-czytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaczęłam dawno temu "Gildię magów" ale nigdy jej nie skończyłam i chyba się na to nie zanosi...

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

zBLOGowani.pl